Air Force One ၊ မႏၱေလးႏွင့္ Dayton တကၠသိုလ္ (၂)
Myo Myint Cho @ National Museum of United States Air Force

ခ်က္ျခင္းပင္ ဒီ (The Mandalay Banquet and Catering, Co.) အေၾကာင္း အြန္လိုင္းတြင္ ရွာၾကည့္မိ၏။ သူတို႔ ဝက္ဘ္ဆိုက္ (http://www.mandalaycatering.com/) တြင္ ရွာၾကည့္ေတာ့လည္း ထိုကုမၺဏီႏွင့္စပ္၍ ေနာက္ခံအေၾကာင္းအရာ မ်ားမ်ားစားစား မေတြ႕ရ။ က်ေနာ္သိခ်င္တာေတြက ဒီကုမၺဏီကို ဘယ္သူက၊ ဘယ္တုန္းက ဘယ္လို စ၊ ဘာလို႔ မႏၱေလးဆိုသည့္ အမည္ကိုမွ တခုတ္တရ ေရြးခဲ့ရ၊ စတာမ်ိဳးေတြ ျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္မေတြ႕။ အျခား ေၾကာ္ျငာဝန္ေဆာင္မွဳဝက္ဘ္ဆိုက္မ်ားတြင္လည္း မေတြ႕ရ ျပန္။ ေတြ႕ရသည္က ေနရာၫႊန္းလိပ္စာ၊ ေပးသည့္ ဝန္ေဆာင္မွဳ၊ ယူမည့္ ေငြပမာဏ၊ နံမည္ႀကီးတခ်ိဳ႕၏ ဝန္ေဆာင္မွဳေကာင္းေၾကာင္း ေပးထားသည့္ မွတ္ခ်က္တခ်ိဳ႕၊ စသည္တို႔သာ။ ကုမၺဏီ၏ လုပ္ငန္းသေဘာကို ေျပာရလွ်င္ စီးပြားေရး၊ လူမွဳေရး၊ ပညာေရး၊ သာေရး (မဂၤလာေဆာင္၊ ေစ့စပ္ပြဲ) စသည့္ လူကုံတန္ တည္ခင္းဧည့္ခံပြဲႀကီးမ်ားအား အခမ္းအနားအလိုက္ ကိုက္ညီမည့္အေနအထားျဖင့္ ဝွဲခ်ီးက်င္းပေပးရန္သာ ျဖစ္၏။ ဤတြင္ သည္ မႏၱေလးႏွင့္စပ္၍ သိလိုစိတ္ကို ေဘးခ်ထားလိုက္ရေတာ့၏။ သို႔ေသာ္ မႏၱေလးအမည္ကို အေမရိကန္ရနံ႔ႏွင့္ တြဲၿပီးရသည္ကေတာ့ ထူးျခားသည္ ထင္၏။ အဂၤလန္မွာဆိုလွ်င္ေတာင္ ဒီေလာက္ ထူးျခားမွာမဟုတ္ဟုလည္း ေတြးမိျပန္၏။ အေမရိကန္ေတြထက္ ၿဗိတိသွ်ေတြက ျမန္မာ့အေၾကာင္းကို ပိုၿပီး စီးစီးပိုးပိုးႏွင့္ လက္ပြန္းတတည္း ရွိခဲ့ဖူး၏။ ဒါတင္မက အဂၤလန္က ျပတိုက္ႀကီးေတြမွာက ျမန္မာ့သမိုင္းဝင္ပစၥည္းမ်ား၊ အႏုပညာလက္ရာမ်ား၊ ထီးသံုးနန္းသံုးထည္မ်ားလည္း ရွိေသး၏။ သီေပါမင္း ဖင္ေႏြးေအာင္ပင္ မထိုင္လိုက္ရသည့္ သီဟာသနပလႅင္ေတာင္ မနည္း ျပန္ေတာင္းမွ ရခဲ့သည္ မဟုတ္လား။ စုလစ္မြန္းခၽြန္၊ က်ံဳး၊ ျပႆဒ္၊ ၿမိဳ့ရိုးႏွင့္ ထီးက်ိဳးစည္ေပါက္ခဲ့သည့္ မႏၱေလး၊ အခ်ဳပ္တန္းဆရာေဖ၊ နန္းေရွ႕တင္၊ ၿမိဳ႕မၿငိမ္းႏွင့္ ေငြငန္းျဖဴ၊ ေရႊေျခက်ဥ္း၊ ေစ်းခ်ိဳေတာ္ႏွင့္ က်ေနာ္ က်ေနာ္နဲ႔ေျပာတဲ့ ၿမိဳ႕သူေတြရဲ့ မႏၱေလး၊ ယခင္က နန္းဆန္ဆန္ နန္းဟန္ႏွင့္ မူပိုခဲ့ရာ မႏၱေလး။ ခုေတာ့ ဂႏၶာလရာဇ္တို႔၏ ဘံုရိပ္သာဆန္ဆန္ မႏၱေလး။ အေတြးေတြက မႏၱေလးမွ အေဝးေျပး အျမန္လမ္းမႀကီး I-75 ေပၚ ျပန္ ေရာက္လာ၏။

သည္လိုႏွင့္ နာရီဝက္သာသာ ေမာင္းလာခဲ့ၾကၿပီးေနာက္ Ohio ေလတပ္အေျခစိုက္စခန္း ပင္မဂိတ္ႀကီးသို႔ ေရာက္လာ၏။ လံုၿခဳံေရးတာဝန္ရွိသူေတြက မွတ္ပံုတင္တို႔ဘာတို႔ ေတာင္းယူၾကည့္ၿပီးေနာက္ ျပတိုက္ႀကီးရွိရာ လမ္းၫႊန္ေပးလိုက္သျဖင့္ ဆက္ေမာင္းလာရင္း (National Museum of United States Air Force) ကို ေရာက္လာ၏။ ျပတိုက္ဝင္းႀကီး၏အဝင္ဂိတ္က ဖြင့္ရက္သား။ လံုၿခံဳေရးဝန္ထမ္း မရွိ။ ဝင္ေၾကး မရွိ။ အစစ္အေဆး မရွိ။ တံခါးမရွိ ဓါးမရွိ ဟု ဆိုရမည္လား မေျပာတတ္။ ကားေပၚက ဆင္းဆင္းျခင္း ေရွ႕တည့္တည့္ပလက္ေဖါင္းေပၚက ေက်ာက္သားထိုင္ခံုေလးတြင္ ထြင္းထားသည့္ စာမ်ားဆီသို႔ မ်က္ေစ့ေရာက္သြား၏။ စာသားက (20TH TAC RECON SQDN 1942 - CHINA - BURMA - INDIA 1992) ဆိုပါလား။ ဘာပါလိမ့္ဆိုၿပီး သိခ်င္လာျပန္၏။ အထဲေရာက္ရင္ေတာ့ ေမးျမန္းၾကည့္ဦးမွဟု ေတြးမိေသာ္လည္း ေမးမလာ ျဖစ္ခဲ့။ ၾကည့္စရာႏွင့္ သိစရာေတြ မ်ားၿပီး ေမ့သြားျခင္း ပင္။ ျပတိုက္ဧည့္ႀကိဳေနရာေရာက္ေတာ့ မွတ္ပံုတင္ ျပ၊ ဧည့္မွတ္တမ္းလက္မွတ္ ထိုးေနတုန္း အေနာက္တိုင္းဝတ္စံု သပ္သပ္ရပ္ရပ္ႏွင့္ ရင္ဘတ္တြင္ ေလတပ္တံဆိပ္မ်ား တပ္ထားသည့္ အသက္ ၆၀ ခန္႔ ပုဂၢိဳလ္တဦးက အနားလာကာ ေဖာ္ေဖာ္ေရြေရြျဖင့္ "Sir, how are you doing ?" "You are welcome" ေတြ ဘာေတြႏွင့္ ႏွဳတ္ဆက္ရင္း က်ေနာ့္ရင္ဘတ္ကိုလည္း ၾကည့္၏။ ဒီေတာ့မွ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ျပန္ သတိထားမိ၏။ က်ေနာ္ ထိုေန႔က အေပၚဝတ္အေႏြးထည္သေဘာ ဝတ္သြားသည္က အေမရိကန္ေလတပ္ (U.S. Air Force) ေျပာက္က်ား စစ္ဂ်က္ကက္။ လက္ေမာင္းမွာက အရစ္ သံုးရစ္ႏွင့္။ သူက က်ေနာ့္ကို အေမရိကန္ေလတပ္မွ တပ္ထြက္ဟုထင္ၿပီး တရင္းတႏွီး ႏွဳတ္ဆက္ျခင္း ပင္။ ခ်က္ျခင္း ျပန္၍ "က်ေနာ္ အေမရိကန္ေလတပ္က တပ္ထြက္ မဟုတ္ေၾကာင္း၊ သည္ဂ်က္ကက္ကို အမွတ္မထင္ ဝတ္လာျဖစ္ခဲ့ေၾကာင္း၊ ဗမာ့တပ္မေတာ္ စစ္အဂၤ်င္နီယာတပ္မွ တပ္ထြက္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေရွ႕တန္းတြင္ ဒဏ္ရာရခဲ့တာျဖစ္ေၾကာင္း၊ အေမရိကားသို႔ ႏိုင္ငံေရးဒုကၡသည္အျဖစ္ လြန္ခဲ့သည့္ ၄ ႏွစ္ခန္႔က ေရာက္လာသူျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ” တသီႀကီး ရွင္းျပရ၏။ စိတ္ထဲတြင္လည္း သည္ဂ်က္ကက္ ဝတ္လာမိတာကို ရွက္ကိုးရွက္ကန္း ျဖစ္မိ၏။ က်ေနာ္ ကမန္းကတမ္း ျပန္ ရွင္းျပေနတာေတြ နားေထာင္ရင္း ဇနီးသည္က ၿပံဳးေစ့ေစ့ လုပ္ေန၏။ ထိုပုဂၢိဳလ္က "ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဘယ္ႏိုင္ငံက စစ္သားျဖစ္ျဖစ္ ပါ၊ စစ္သားေဟာင္းခ်င္း ခုလို မထင္မွတ္ပဲ ေတြ႔ဆံုရလို႔ ဝမ္းသာေၾကာင္း” ဖက္လွဲတကင္း ဆို၏။ ေနာက္ေတာ့ ျပတိုက္ထဲ လွည့္ပတ္ၾကည့္ရန္ လ်ွပ္စစ္ဘီးတပ္ကုလား ထိုင္လိုမလားဟု ေမး၏။ ဒီက ျပတိုက္တိုင္းတြင္ မသန္မစြမ္းသူေတြအတြက္ ထိုအတိုင္း စီစဥ္ထားၾကသည္ခ်ည္းသာ ျဖစ္၏။ ဇနီးက ကိုယ္လက္ေလ့က်င့္ခန္း အေညာင္းေျပအညာေျပသေဘာမို႔ လက္တြန္းဘီးတပ္ ကုလားထိုင္သာ ယူမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာေတာ့ သူတို႔က ၿပံဳးၾကျပန္၏။ သို႔ျဖင့္ က်ေနာ္တို႔ လွည့္ပတ္ၾကည့္ၾက၏။

ျပတိုက္ဆိုေသာ္လည္း ဒီ ျပတိုက္က ထူးျခား၏။ ေနရာတကာ မွန္ေတြ ဘာေတြ ကာ ထား၊ ဖံုးထားတာ မရွိ။ ေနရာ အခ်ိဳ႕ေလာက္ကိုသာ "မထိရ၊ မကိုင္ရ" ေရးထားေသာ္လည္း အမ်ားစုကို ကိုင္ၾကည့္ ထိၾကည့္လို႔ ရ၏။ ဓါတ္ပံု မရိုက္ရ ေနရာ မရွိ။ ေနရာတိုင္းတြင္ ဓါတ္ပံုရိုက္လို႔ ရ၏။ အျခားျပတိုက္ႀကီးေတြလို အထပ္အျမင့္ႀကီးေတြႏွင့္ ဓါတ္ေလွကားေတြျဖင့္ တက္ရ ဆင္းရတာ မရွိ။ ေပါင္မုန္႔ရွည္ႀကီးေတြလို ခတ္ခံုးခံုး ေျမစိုက္ေလယာဥ္ရံု အႀကီးစားႀကီးေတြသာ ျဖစ္၏။ အေဆာက္အဦးေတြက အေတာ့္ကို ႀကီး၏။ ၾကမ္းျပင္ေပၚတြင္ ဧရာမ ဗံုးႀကဲေလယာဥ္အစစ္ႀကီးေတြ ဆယ့္ေလးငါးစင္း ခ် ျပထားရံုမက ေခါင္မိုးမွေန၍ သံမဏိႀကိဳးေတြႏွင့္ ေလယာဥ္အႀကီးအေသးေတြ တို႔လို႔တြဲေလာင္း ခ်ိတ္ထားေသး၏။ ေခါင္းေပၚက တေယာက္စီး ႏွစ္ေယာက္စီး ကင္းေထာက္၊ ဗံုးႀကဲ၊ စက္ေသနတ္တင္ေလယာဥ္ေလးေတြ အျပင္၊ အျခား ဘာမွန္းမသိသည့္ ေလယာဥ္ေလးေတြကို ျမင္ေတာ့ အခုေနမ်ား ျပဳတ္က်လို႔ကေတာ့ ျပႆနာဆိုၿပီး ႀကံဖန္ေတြးမိေသး၏။ ေအာက္က ေလယာဥ္ႀကီးေတြႏွင့္ ယွဥ္ေတာ့ အဲဒါေလးေတြက အရုပ္ကေလးေတြလိုပင္ ခ်စ္စရာေကာင္းေနေသးသလို။ ေနရာတိုင္းတြင္ ေလတပ္စစ္သည္ေဟာင္းေတြက ေမးလာလွ်င္ ရွင္းျပရန္ အသင့္ရွိေန၏။ ရွင္းျပေပးဖို႔လိုမလားဟုလည္း ၿပံဳးၿပံဳးရႊင္ရႊင္ျဖင့္ ေမး၏။ လိုသည့္အခါ က်ေနာ္တို႔လည္း ေမး၏။ စိတ္ရွည္လက္ရွည္ ရွင္းျပေပး၏။

ဤျပတိုက္တြင္ က်ေနာ္ အဓိက ထားၾကည့္ခ်င္သည္မ်ားတြင္ နာဂါဆားကီးေပၚ အႏုျမဴဗံုးႀကဲခ်ခဲ့သည့္ B - 29 ေလယာဥ္ႀကီးလည္း ပါ၏။ တေနရာေရာက္ေတာ့ ေတြ႔ရ၏။ ေလယာဥ္အစစ္ႀကီးသာမက ႀကဲခ်ခဲ့သည့္ Fat Man Atomic ဗံုး (အရြယ္အစား အတိအက်အတိုင္း သရုပ္ျပဗံုး) ပါ ခ်ျပထားေသး၏။ ဓါတ္ပံုရိုက္ယူ၊ ကပ္ထားသည့္စာေတြ လိုက္ဖတ္ရင္း စိတ္က အႏုျမဴဗံုးဒဏ္ခံ ဂ်ပန္ျပည္သူေတြဆီေရာက္ကာ စိတ္ ထိခိုက္မိ၏။ ဖက္ဆစ္စနစ္ က်င့္သံုးၿပီး ကမၻာေျမကို ဗိုလ္က်ၾက၊ ေဝစုခြဲၾကသူခ်င္းအတူတူ သည္ဗံုးေတြက ဂ်ာမနီေပၚ မက်ပဲ၊ ဂ်ပန္ေပၚမွ ေရြးက်ခဲ့၏။ ဒီဗံုးေတြေၾကာင့္ ဂ်ပန္ဖက္ဆစ္ ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ ဘာျဖစ္ခဲ့သလဲေတာ့မသိ၊ ဂ်ပန္ျပည္သူေတြကေတာ့ ေက်ာေကာ့ေအာင္ ခံလိုက္ရ၏။ မခ်ိမဆန္႔။ ေသသူေတြ ေသခဲ့သလို၊ ရွင္က်န္သူေတြထဲမွာ အႏုျမဴဆိပ္သင့္သည့္ ဒဏ္က ယခုတိုင္ အကင္းမေသႏိုင္ေသး။ ဒုတိယကမၻာစစ္ႀကီးအၿပီး ဗမာျပည္အပါအဝင္ ကမၻာတလႊားက အႏုျမဴဗံုး ဆန္႔က်င္ေရး လွဳပ္ရွားမွဳေတြကိုလည္း ျပန္ ၾကားေယာင္မိ၏။ ဆန္႔က်င္သူက ဆန္႔က်င္ေနသည့္တိုင္ သူ႔ထက္ငါ အၿပိဳင္အဆိုင္ အလုအယက္ အႏုျမဴလက္နက္ေတြ တိုးထုတ္သူက ထုတ္၏။ ပိုင္ၿပီးသူကလည္း မပိုင္ေသးသည့္သူေတြ ပိုင္မလာေအာင္ နည္းမ်ိဳးစံု၊ ေခါင္းစဥ္မ်ိဳးစံုသံုးကာ ႏွိပ္ကြပ္၏။ ႏွိပ္ကြပ္လို႔ မရသည့္အဆံုး ပိုင္လာရင္ေတာ့ အိုးစားတူက အႏုျမဴလက္နက္ မျပန္႔ပြားေရးစာခ်ဳပ္ႏွင့္ ဆြဲေစ့ရ၏။ ေစ့မရလွ်င္ ရန္ရွာ၏။ မပိုင္ေစလိုသူတို႔အား ပိုင္မရေအာင္ လုပ္သည့္ၾကားက ပိုင္သူတို႔ ပိုင္သြားၾက၏။ သည္ေတာ့ ေခ်ာ့လိုက္ေျခာက္လိုက္ေတြ လုပ္ၾကျပန္၏။ ကိုယ္ႏွင့္ အလြမ္းသင့္သူက်ေတာ့ ထိုလက္နက္ေတြကို လက္သိပ္ထိုးပင္ ေပးထားလိုက္ေသး၏။ တခါ ဆိုဗီယက္ယူနီယံႀကီး ၿပိဳက်သြားေတာ့ အႏုျမဴပစၥည္းႏွင့္ နည္းပညာေတြ ျပန္႔က်ဲကုန္၏။ ထိန္းလို႔ရသေလာက္ ထိန္းႏိုင္ေသာ္လည္း စုပ္စျမဳတ္စ ေပ်ာက္သြားတာေတြကလည္း မနည္းလွ။ ဘယ္သူေတြလက္ထဲ ေရာက္လို႔ ဘာေတြျဖစ္လာဦးမည္ကလဲ ဘယ္သူမွ မေျပာႏိုင္။ လက္ဆြဲအိပ္ထဲ ထည့္သယ္ႏိုင္သည့္အရြယ္ ဗံုးေလးေတြေတာင္ ေပၚေနသလိုလိုေတြလည္း ၾကားရ၏။ ၉ /၁၁ အေရးအခင္းႀကီးအၿပီး အေမရိကန္ေတြဘဝက ေနရာတကာမွာ ကင္မရာေတြ၊ လွ်ပ္စစ္ေထာက္လွမ္းေရးကိရိယာေတြႏွင့္မို႔ အရင္လို မလြတ္လပ္ေတာ့။ တဦးခ်င္းဆိုင္ရာ ႏိုင္ငံသားလြတ္လပ္ခြင့္ အဖြဲ႔အစည္းေတြကလည္း ဒါေတြ လုပ္လို႔ အစိုးရကို မေက်နပ္။ ပူညံပူညံေတြ လုပ္ၾက၏။ အစိုးရကလည္း တိုင္းျပည္လံုၿခံဳေရးအေၾကာင္းျပခ်က္ျဖင့္ တစက္မွ မေလွ်ာ့။ တခါတခါ လွန္႔လံုးေတြမ်ား ထြက္လာပလားဆိုရင္ လူေတြဘဝက က်ီးလန္႔စာစား။ မီဒီယာေတြမွာလည္း အၾကမ္းဖက္မွဳ၊ အၾကမ္းဖက္မွဳ တိုက္ဖ်က္ေရး၊ တန္ျပန္ အၾကမ္းဖက္မွဳ၊ ႏိုင္ငံေတာ္အၾကမ္းဖက္မွဳဆိုသည့္အသံေတြ မၾကားခ်င္ တဆံုး။ အႏုျမဴလက္နက္ႏွင့္ အၾကမ္းဖက္မွဳသံသရာသည္ ႏိုင္ငံမ်ားအဖို႔ ကိုယ္ေမြးသည့္ ေမ်ာက္ ကိုယ့္ျပန္ ေခ်ာက္တာလိုလို သရဲေမြးမိတာလိုလိုေတြ ျဖစ္ေနသလားဟုုေတာင္ ထင္ခ်င္စရာ ျဖစ္လာ၏။

မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ
ေဖေဖၚဝါရီ ၁၉ ၊ ၂၀၁၂
Myo Myint Cho @ National Museum of United States Air Force

Myo Myint Cho @ National Museum of United States Air Force

Myo Myint Cho @ National Museum of United States Air Force

ဗဟုသုတ - Air Force One ၊ မႏၱေလးႏွင့္ Dayton တကၠသိုလ္ (၂) မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ - Feb 20 2012 03:39 AM EST
သတင္းမာတိကာ
ကဗ်ာ မာတိကာ
အႏုပညာသတင္း မာတိကာ
မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ ရဲ့ ေဆာင္းပါးမ်ား
သတင္းစာမ်က္ႏွာမ်ား ၊ စာေပ ဂီတ အႏုပညာ စာမ်က္ႏွာ ၊ ျမန္မာအသိုင္းအ၀ိုင္းစာမ်က္ႏွာ ၊ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား
ရန္ကုန္ မိုးေလ၀သ (Rangoon Weather Forecast)Find more about Weather in Rangoon, BM
Click for weather forecast
1 US Dollar = 822 Kyats
အေမရိကန္ ၁ ေဒၚလာ = ျမန္မာေငြ ၈၂၂ က်ပ္
May 3, 2012
since December 12, 2005