ျပည္ေတာ္ျပန္၊ ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ ငါးဖယ္ေျပာင္းျပန္တို႔ ကိစၥ

တေန႔က မိတ္ေဆြတေယာက္ႏွင့္ အလႅာပသလႅပေျပာရင္း သူက “သူမ်ားေတြေတာ့ ျပန္ၾကတယ္။ မင္း ဘယ္လို သေဘာရလဲ” ဟု ေကာက္ကာငင္ကာ ေမးလာ၏။ သူက ဗမာ့ႏိုင္ငံေရးတြင္ ကိုယ္တိုင္ ထဲထဲဝင္ဝင္ ပါဝင္ခဲ့ၿပီး မိသားစုတစ္ဘဝလံုး ပ်က္မတတ္ အဖ်က္ခံခဲ့ရသူ။ အခုလည္း ေရာက္သည့္ေနရာကေန စြမ္းသေလာက္လုပ္ရင္း အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံတခုတြင္ ႏိုင္ငံမဲ့တေယာက္လို ေနေနရသူျဖစ္၏။ ဝင္ေငြ မရွိ။ ရွာဖို႔ အခြင့္ မရွိ။ မိတ္ေဆြတခ်ိဳ႕၏ မျဖစ္စေလာက္ အေထာက္ပံ့ေလးႏွင့္ ခ်ိဳ႕ခ်ိဳ႕ငဲ့ငဲ့။ အိမ္လြမ္းတိုင္း၊ ျပည္လြမ္းတိုင္း ေသာင္ရင္းျမစ္ကမ္းပါးမွာ ေဆးေပါ့လိပ္ေလးဖြာရင္း တဘက္ကမ္းကို လွမ္း လွမ္း ေငးတတ္သူ။

သူႏွင့္ မေရွးမေႏွာင္းတြင္ မိတ္ေဆြျဖစ္ဖူးသူတေယာက္က “ကိုယ္တို႔ သိကၡာရွိရွိ ျပည္ေတာ္ျပန္ႏိုင္ဖို႔ အစိုးရက အေထြေထြ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ ေပးမွ ျဖစ္မယ္” ဟု ဆို၏။ သူက ၈၈ မွာ ေကာက္ကာငင္ကာ ရန္သူ ရွာေတြ႕ၿပီး ၈၉ ေရာက္ေတာ့ “တိုင္းျပည္ကို ေသနတ္နဲ႔ တည္ေဆာက္လို႔ မရ” ဟု ဆိုကာ စီးပြားေရးထဲ ဝင္သြားသူ။ ဗမာျပည္ လက္ေတြ႕ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ ခြာေနခဲ့သူ။ ႏိုင္ငံေရးေၾကာင့္ ေထာင္က်သူေတြကိုပင္ “ညံ့လို႔” ဟု ဆိုတတ္သူ။ ေနာက္ေတာ့ ျပည္ပႏိုင္ငံတခုသို႔ ႏိုင္ငံကူးလက္မွတ္ျဖင့္ ထြက္သြားသူ။ ဟိုေရာက္ေတာ့ ဟိုပြဲဒီပြဲ ဝင္ ဝင္ အပါျပၿပီး ခိုလံွဳခြင့္ေလွ်ာက္ကာ အေျခခ်ေနရင္း ဝင္ေငြ အသင့္အတင့္။ မိသားစုေလး ဥမကြဲ သိုက္မပ်က္။ ခုေတာ့ ေငြထုတ္ေလးပိုက္ၿပီး ျပည္ေတာ္ဝင္ရန္ ခတ္ကြင္းျပင္ေနသူ။

က်ေနာ္က တေယာက္၏အေမးကို ဘာမွ ျပန္မေျဖမိသလို၊ တေယာက္၏အေျပာကိုလည္း ဘာမွတ္ခ်က္မွ မေပးခဲ့။ အခုေတာ့ ေျဖခ်င္လာသည္။ မွတ္ခ်က္ ေပးခ်င္လာသည္။

ဗမာျပည္ကအစိုးရေတြမွာ ေထာင္ထဲကေန အျပင္ထုတ္ထားခ်င္သူေတြကို ဖြတ္ၿမီးႏွင့္ဖြတ္ခ်ည္သည့္နည္း ရွိ၏။ လြယ္လြယ္ေျပာရလွ်င္ (၄ဝ၁) အပိုဒ္ (၁)။ သို႔တိုင္ေအာင္ အခ်ည္ခံခ်င္တိုင္း ခံလို႔ မရ။ သူတို႔ ခ်ည္ခ်င္သည့္သူ ေရြးခ်ည္၏။ လူတိုင္းကို မခ်ည္။ လူတိုင္းအတြက္ မဟုတ္။ အေရြးခံရသူက အခ်ည္မခံဟုဆိုလွ်င္ ႏိုင္ငံေတာ္လံုၿခံဳေရးအရဟုဆိုကာ လြတ္ရက္ေစ့သည့္တိုင္ မလႊတ္ပဲ ဆက္ ခ်ဳပ္ထား၏။ ဤသို႔ျဖင့္ ႏိုင္/က်ဥ္းေလာကတြင္ လြတ္ရက္ေစ့/လြတ္ရက္ေက်ာ္ဆိုသည့္ ေဝါဟာရေပၚလာ၏။ အခ်ည္ခံျခင္း/မခံျခင္းႏွင့္ မဆိုင္ပဲ “ေစ့ရ ေက်ာ္ရ” သည့္ ႏိုင္/က်ဥ္းေတြလည္း ရွိေသး၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ခ်ည္ျခင္း/မခ်ည္ျခင္း၊ အခ်ည္ခံျခင္း/မခံျခင္းကို ဤေနရာတြင္ မေျပာလို။ ေျပာလိုသည္က “ဖန္တီးႏိုင္သည့္အေျခအေနသည္ သူ႕ဘက္တြင္ရွိၿပီး ေရြးခ်ယ္ႏိုင္သည့္အခြင့္သည္ ကိုယ့္ဘက္တြင္ ရွိသည္” ဆိုသည္ပဲ ျဖစ္၏။ ေထာင္ထဲတြင္ ဘယ္ ႏိုင္/က်ဥ္းကမွ “ငါတို႔ကို (၄ဝ၁) နဲ႔ လႊတ္ေပးပါ” ဟုလည္းေကာင္း “လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ ေပးပါ” ဟု လည္းေကာင္း မေတာင္းခဲ့ၾက။ မေတာင္းၾက။ (၄ဝ၁) လိုဟာမ်ိဳးေပးလာလွ်င္ ယူျခင္းမယူျခင္းက တဦးျခင္းကိစၥ ျဖစ္၏။ ေပးသူကလည္း တဦးျခင္းအေပၚ သူ႕အကဲျဖတ္ခ်က္ႏွင့္သူ ေပးျခင္း ျဖစ္၏။ ယူသူဘက္မွာလည္း ထိုနည္းႏွင္ႏွင္ပင္ ျဖစ္၏။ သူ႔အေၾကာင္းႏွင့္သူမို႔ ေရးႀကီးခြင္က်ယ္လုပ္စရာ အေၾကာင္းသိတ္မရွိလွဟု ေအာက္ေမ့၏။ က်ေနာ္က ထို (၄ဝ၁) ကို “ေထာင္တြင္းကို ေပးသည့္ (၄ဝ၁)” ဆိုခ်င္၏။

လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ကိစၥက်ေတာ့ တမ်ိဳး ျဖစ္၏။ (ေထာင္စကားတြင္ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ကို “ႏိုင္ငံေတာ္” ဟု ေျပာ၏)။ သူ႔မွာက ခ်ည္ထားတာ မရွိ။ လူေရြးၿပီး ေပးျခင္းလည္း မဟုတ္တတ္။ အၿပီးအျပတ္ လႊတ္ျခင္း။ ဆိုေတာ့ လူတိုင္းလိုလို ယူသည္ခ်ည္း ပင္။ လိပ္ျပာမသန္႔ ဘယ္သူမွ မျဖစ္။ စိတ္မလံု ဘာမွျဖစ္စရာ မရွိ။ ဘယ္သူမွ ေထာင္ထဲေနခ်င္သည္ မဟုတ္ၾက။ လြတ္ရက္မေစ့ပဲ လြတ္မည္ဆိုပါက လြတ္ျခင္းလြတ္ “ႏိုင္ငံေတာ္” ႏွင့္သာ လြတ္ခ်င္၏။ ထို “ႏိုင္ငံေတာ္” ဆိုသည္ကို ႏႈတ္က ဖြင့္မေျပာရင္သာ ရွိမည္။ အျပင္ဘက္တြင္ အလႈပ္အရမ္းရွိတိုင္း အထဲကေန မရဲတရဲေတာ့ ႀကိတ္ေမွ်ာ္တတ္ၾက၏။ သို႔ေသာ္ ဘယ္ ႏိုင္/က်ဥ္းကမွ “ႏိုင္ငံေတာ္” ေပးပါဟု မေတာင္း။ အျခားသူမ်ားကလည္း “ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားအားလံုး ႁခြင္းခ်က္မရွိ အျမန္ဆံုး လႊတ္ေပး” ဟုသာ ေတာင္းၾက၏။ “ႏိုင္ငံေတာ္” နဲ႔ လႊတ္ေပးပါဟု မေတာင္း။

ႏိုင္ငံေရးဆိုသည့္သေဘာတြင္ “ေတာင္းပြဲေရာ၊ တိုက္ပြဲပါ” ပါ၏။ ဤေနရာတြင္ “တိုက္ပြဲ” အေၾကာင္း မေျပာ။ “ေတာင္းပြဲ” အေၾကာင္း နည္းနည္းေျပာမည္ ေတြးမိ၏။ ေတာင္းယူ၍ ရႏိုင္ေျခရွိသည့္ကိစၥကို ေတာင္းယူသည္က ေကာင္း၏။ မရႏိုင္မည့္ကိစၥကို မေတာင္းျခင္းက သာ၍ေကာင္းသည္ ထင္၏။ ဘယ္ကိစၥ ေတာင္းယူ၍ရႏိုင္သလဲဆိုသည္က သူ႔ဘက္ကိုယ့္ဘက္ ေပးႏိုင္ရႏိုင္ျဖစ္မႈအေပၚ တည္ျပန္၏။ ေတာင္းရာတြင္လည္း ေတာင္းပံုေတာင္းနည္း ရွိေသး၏။ မေပးေပးေအာင္ေတာင္းနည္း မ်ိဳးကြဲေတြလည္း ရွိမည္ထင္၏။ မေပးခ်င္ဦး အေတာင္းေကာင္းလွ်င္ ရရသြားတတ္တာလည္း ရွိသည္ထင္၏။ ေပးေစဦး အေပးလွ၊ အရလွ လွၾကဖို႔လည္း လိုသည္ ထင္၏။ ေပးေပး ရရ ေပးသူေရာ ရသူပါေက်နပ္ၾကမွ ေကာင္း၏။ ႏွစ္ဘက္စလံုး မ်က္ႏွာမပ်က္ရပဲ “အေပးအရ” တည့္ပါက အလြန္ ေကာင္း၏။ သို႔ေသာ္ တခါတရံတြင္ “ေပးကားေပး၏ မရ” ေတြလည္း ျမင္ဖူး၏။ ထိုသို႔ျဖစ္ခဲ့လွ်င္ “ေတာင္းပြဲ” သည္ “တိုက္ပြဲ” အသြင္ေျပာင္းသြားတတ္သည္လည္း ရွိေသး၏။

ခုတေလာ “ႏိုင္ငံေတာ္” ေတာင္းသံေတြ ၿဖိဳးၿဖိဳးေဖ်ာက္ေဖ်ာက္ကေန ပိုးပိုးေပါက္ေပါက္ ျဖစ္လာ၏။ ဦးသိန္းစိန္တို႔က “လာခ်င္ရင္ ျပန္လာ ေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ဒါေလးေတာ့ ရွိတယ္ေနာ္” ဟု ႁခြင္းခ်က္ကေလး ခံကာ ႏွစ္ႀကိမ္ျပန္ဆင့္လိုက္ေတာ့ အိမ္အျပန္ေျခလွမ္းျပင္သူေတြ ျပင္ၾက၏။ ျပင္ၾကတာလည္း ကိစၥ မရွိ။ ျပန္ၾကတာလည္း ကိစၥ မရွိ။ “ဧည့္သည္ ဒုကၡ၊ မွီခိုသူ ဒုကၡ” ေတြ ျမင္ေနရပါလွ်က္ ေျခလွမ္းျပင္ရေကာင္းလားဟု တဘက္သတ္ေျပာပါက တရား မက်။ ေျပာလည္း မေျပာအပ္ဟု ထင္၏။ သူ႔အေၾကာင္းႏွင့္ သူ။ ေခၚပံုေခၚနည္းႏွင့္ ျပန္ပံုျပန္နည္းေတြမွာ လည္း ျပစရာဆင္ေျခ ခိုင္ၾကမည္ ထင္၏။ ေခၚျခင္းႏွင့္ျပန္ျခင္းမွာေရာ ေခၚသူနွင့္ျပန္သူမွာပါ သူတရားႏွင့္သူ႔စကားတို႔ ရွိ၏။ တခ်ိဳ႕လည္း ျပန္ခ်င္၏။ သို႔ေသာ္ သူ႔အခ်ိန္အဆ ကိုယ့္အခ်ိန္အဆေတြတြက္ကာ ျပန္ေရးအတြက္ စႏိုးစေနာင့္ေတြလည္း ရွိေန၏။ ဦးသိန္းစိန္တို႔၏ “ဒါေလးေတာ့” ကို ဆင္ျခင္မိၿပီး “ဘယ္ေလာက္ အာမခံခ်က္ ရွိသလဲ” ႏွင့္ “သိကၡာရွိရွိ ျပန္ခ်င္” ဆိုသည့္တို႔ ဝင္လာကာ ရင္ခံၾကရ၏။ အာမခံခ်က္ႏွင့္ သိကၡာရွိရွိသည္ အလြန္ အေရးႀကီးပါသည္။ သို႔ေသာ္ လူတိုင္းအတြက္ ဟုတ္ခ်င္မွေတာ့ ဟုတ္လိမ့္မည္။ ထားေတာ့။ ယခု ထို “သိကၡာရွိရွိ” အေၾကာင္းက ေျပာစရာကိစၥ ျဖစ္လာၿပီ ေအာက္ေမ့၏။ ကိစၥရွိလာ၏။

ခတ္ကြင္းျပင္သူတခ်ိဳ႕က သိကၡာရွိရွိကို ရိုးရိုးမေျပာ “ႏိုင္ငံေတာ္” ေပးပါ။ (အေထြေထြ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ ေပးပါ) ႏွင့္ တြဲတြဲ ေျပာ၏။ ယခုကိစၥသည္ ေထာင္စကားႏွင့္ ေျပာရလွ်င္ “ေထာင္ျပင္ကို ေပးသည့္(၄ဝ၁)”။ ဖြတ္ၿမီးႏွင့္ဖြတ္ခ်ည္ျခင္း ျဖစ္၏။ ႁခြင္းခ်က္ရွိ၏။ တခ်ိဳ႕ အခ်ည္ခံ ခ်င္၍ သက္ဆိုင္ရာႏိုင္ငံေတြရွိ ျမန္မာသံရံုးေတြဆီ သြား၏။ သံရံုးမွာ ဘာေဖါင္ေတြ ဘယ္လို႔ျဖည့္ကာ ဘာစကားေတြ ဘယ္လို ထားရသည္ ကေတာ့ ကာယကံရွင္ေတြသာ သိလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္ ဦးသိန္းစိန္တို႔ဘက္က ရွင္းသည္။ မခ်ည္ခ်င္သူအား မခ်ည္။ ခ်ည္ခ်င္သူကိုကား အလြတ္မခံ။ ေထာင္တြင္းကို ေပးသည့္ (၄ဝ၁) ကမွ ေထာင္ဝင္နံပတ္ႏွင့္ လာေသး၏။ ေထာင္ျပင္ကို ေပးသည့္ (၄ဝ၁) တြင္ နံမည္ေလးပင္ မပါ။ “ဘယ္သူ႕ကို ခ်ည္မယ္” လည္း မဟ။ သည္ေတာ့ ဂြက်ကုန္၏။ ဂြက်ေတာ့ ဂြင္ရွာ၏။ ဂြင္က “ႏိုင္ငံေတာ္” ကို တြင္တြင္ေတာင္းေရး ျဖစ္လာ၏။ သူတို႔ေတာင္းသည့္ “ႏိုင္ငံေတာ္” သည္ အက်ိဳးလို၍ ေညာင္ေရေလာင္းျခင္းဟု ယိုးမရေအာင္ ကာရဆီးရ ျပန္၏။ “ႏိုင္ငံေတာ္ေပးမွ ႏိုင္/က်ဥ္း ေတြ အကုန္ လြတ္မွာ” ေတြ လုပ္လာ၏။ ႏိုင္/က်ဥ္းလြတ္ေစခ်င္သူေတြက “ႏိုင္/က်ဥ္းေတြကို ႁခြင္းခ်က္မရွိ အျမန္ဆံုး လႊတ္ေပး” ဟု ေတာင္းဆို၏။ ႏိုင္/က်ဥ္းေတြသည္ ရာဇဝတ္မွဳေၾကာင့္ ေထာင္ထဲေရာက္ေနျခင္း မဟုတ္ၾက။ အျပစ္သားေတြ မဟုတ္ၾက။ ရာဇဝတ္ေကာင္ေတြ မဟုတ္ ၾက။ လူ႔အခြင့္အေရး အခ်ိဳးေဖါက္ခံေနရသူမ်ား (Victims of Human Rights Abuses)၊ ရာဇဝတ္မွဳ အက်ဴးလြန္ခံေနရသူမ်ား (Victims of Crime) သာ ျဖစ္၏။ “ႏိုင္ငံေတာ္”သည္ ရာဇဝတ္ေကာင္မ်ားကိုသာ ေပးရျခင္းျဖစ္၏။ ခုေတာ့ ေျပာင္းျပန္ေတာင္းေနသလို ျဖစ္ေနသည္ ထင္၏။ လူထုအေပၚ တိုင္းျပည္အေပၚ ရာဇဝတ္မႈအမ်ိဳးမ်ိဳး ထင္သလို က်ဴးလြန္ခဲ့ၾက၊ က်ဴးလြန္ေနၾကသူေတြထံတြင္ ဘာ ရာဇဝတ္မွဳမွ မက်ဴးလြန္ခဲ့ရသူေတြအတြက္ “ႏိုင္ငံေတာ္” ကို တစာစာ ေတာင္းေပးေနၾက၏။ ႏိုင္/က်ဥ္းလြတ္ေရးအတြက္ “ႏိုင္ငံေတာ္” ျဖင့္ “ႏိုင္ငံေရးအၫြန္႔ ကူ ခ်ိဳး” ေပးေနၾကသလားပင္ ထင္ခ်င္စရာ ျဖစ္ေန၏။ ေတာင္းျခင္းေတာင္း “ႏိုင္/က်ဥ္းေတြကို ႁခြင္းခ်က္မရွိ အျမန္ဆံုး လႊတ္ေပး” ဟုသာ ျဖစ္ရလိမ့္မည္။ ႏိုင္ငံေရးအေရြ႕ႏွင့္ အလွဳပ္အရမ္းေၾကာင့္၊ ႏိုင္ငံေရး အျမတ္ထုတ္လိုျခင္းေၾကာင့္ သို႔မဟုတ္ အျခားအေျခအေန တရပ္ရပ္ေၾကာင့္ သူတို႔ဘက္မွ “ႏိုင္ငံေတာ္” ေပးၿပီး ႏိုင္/က်ဥ္းေတြ လြတ္လာၾကျခင္းမွာ အလြန္ ေကာင္း၏။ အခုေတာ့ ကိုယ့္အတြက္ “ႏိုင္ငံေတာ္” ကို သူတစ္ပါးအတြက္ ေခါင္းစဥ္ျဖင့္ ေတာင္းေနၾကသလားဟု ျမင္စရာ ျဖစ္ေန၏။ စဥ္းစားစရာ ျဖစ္လာ၏။ ေျပာစရာကိစၥ ျဖစ္လာ၏။

သိကၡာရွိရွိ ျပန္ခ်င္ျခင္းသည္ အလြန္ေကာင္း၏။ ျဖစ္လည္း ျဖစ္သင့္၏။ သို႔ေသာ္ ထို သိကၡာရွိရွိကို “ႏိုင္ငံေတာ္” ႏွင့္ တြဲေျပာျခင္းကိုမူ ဘဝင္ မက်။ ေထာင္ျပင္ကိုေပးသည့္ (၄ဝ၁) မွာ “လူေရြးေပးျခင္း” မဟုတ္သလို “လူမေရြး ေပးျခင္း” လည္း မဟုတ္ဟု ျမင္မိ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ေရြးျခင္းႏွင့္ ေပးျခင္းသည္လည္းေကာင္း ယူျခင္းႏွင့္ရျခင္းသည္လည္းေကာင္း တဦးခ်င္းကိစၥအျဖစ္သာ ေတြးရန္ လိုမည္ ထင္၏။ တစ္ဦးခ်င္းကိစၥႏွင့္ “ႏိုင္ငံေတာ္” (အေထြေထြလြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္) သည္ သီးျခားစီ ျဖစ္ရမည္ ထင္၏။

ေနာက္ဆံုးတခ်က္ ေျပာခ်င္သည္က “အေထြေထြ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္သည္ ဘယ္သူက ဘယ္သူ႔ကို ေပးရမည့္ကိစၥ” ဆိုသည္ကို ေလးနက္ဖို႔ လိုမည္ ထင္၏။ က်ေနာ္တို႔က သူတို႔ကို ေပးရမည္ ေလာ။ သူတို႔က က်ေနာ္တို႔ကို ေပးရမည္ ေလာ။ မည္သူက မည္သူ႕ကို ေပးရမည္နည္း။ ခုေတာ့ ငါးဖယ္က ေျပာင္းျပန္။

မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ ေမ ၂၆ ရက္ ၂ဝ၁၂
ရွဳေဒါင့္အျမင္ - ျပည္ေတာ္ျပန္၊ ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ ငါးဖယ္ေျပာင္းျပန္တို႔ ကိစၥ - May 28 2012 10:50 PM EST
သတင္းမာတိကာ
ကဗ်ာ မာတိကာ
အႏုပညာသတင္း မာတိကာ
မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ ရဲ့ ေဆာင္းပါးမ်ား
သတင္းစာမ်က္ႏွာမ်ား ၊ စာေပ ဂီတ အႏုပညာ စာမ်က္ႏွာ ၊ ျမန္မာအသိုင္းအ၀ိုင္းစာမ်က္ႏွာ ၊ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား
ရန္ကုန္ မိုးေလ၀သ (Rangoon Weather Forecast)Find more about Weather in Rangoon, BM
Click for weather forecast
1 US Dollar = 822 Kyats
အေမရိကန္ ၁ ေဒၚလာ = ျမန္မာေငြ ၈၂၂ က်ပ္
May 3, 2012
since December 12, 2005