Made in China Willis Tower ၊ ေလလံုးထြားတဲ့ၿမိဳ႕ႏွင့္ မံမီရုပ္ေတြ ေနတဲ့ အရပ္ (၃)
20120324 Myo Myint Cho

က်ေနာ္တို႔ မံမီရုပ္အေလာင္းေတြ ျပခန္းထဲမဝင္ခင္ တိဗက္ျပည္ ျပခန္း၊ အာဖရိကျပခန္းမ်ားဆီ အရင္ ဝင္ၾကည့္ ၾက၏။ တိဗက္ျပည္ျပခန္း၌ ကမၻာေက်ာ္ လာဆာကေက်ာင္းေတာ္ႀကီးပံုစံငယ္ႏွင့္ အခင္းအက်င္းေတြ ျပထားသလို တိဗက္မွ ယူလာသည့္ ဘာသာေရး၊ သာေရးနာေရး၊ ဓေလ့ထံုးတမ္းအခမ္းအနားတို႔တြင္ အသံုးျပဳသည့္ အေဆာင္အေယာင္မ်ားလည္း ျမင္၏။ အိမ္အသံုးအေဆာင္ႏွင့္ အိုးခြက္ပန္းကန္ေတြလည္း ျမင္၏။ တေနရာမွာ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဒလိုင္လားမား၏ပံုေတာ္ ခ်ိတ္ထားသည္ကိုျမင္ေတာ့ က်ေနာ္ အေမရိကားေရာက္စ ရွစ္ေလးလံုး အႏွစ္ ၂၀ ေျမာက္ အခမ္းအနား နယူးေယာ့ခ္စီတီးမွာသြားတက္ခဲ့တာကို ျပန္ အမွတ္ရမိ၏။ ထိုတႀကိမ္သည္ က်ေနာ္ ဒီေရာက္ခ်ိန္မွစၿပီး အခုခ်ိန္ထိ ဒီက ဆႏၵျပပြဲမ်ားတြင္ ပထမဆံုးႏွင့္ ေနာက္ဆံုးအႀကိမ္ ပါဝင္ျခင္းလည္း ျဖစ္ျပန္၏။

သည္တုန္းက နဂို ရည္ရြယ္ခ်က္ႏွင့္ သြားခဲ့ျခင္း မဟုတ္တာေတာ့ အမွန္ပင္ ျဖစ္၏။ က်ေနာ့္မွတ္တမ္းကား ဒါရိုက္တာက ထိုအခန္း ပါေစ့ခ်င္သည္ဟု ဆို၊ ေကာက္ကာငင္ခါ စီစဥ္ၿပီး ကတိုက္ကရိုက္ သြားတက္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္၏။ တခါမွ မႀကံဳဖူးသူဆိုေတာ့ က်ေနာ္လည္း သြားခ်င္ေန၏။ မိတ္ေဆြေဟာင္းမ်ားႏွင့္ ျပန္ေတြ႔ခြင့္ ရလိုက္ျခင္း၊ အေတြ႔အႀကံဳသစ္အေပၚက အသိအျမင္သစ္တခ်ိဳ႕ ရခြင့္ႀကံဳလိုက္ျခင္းတို႔အတြက္ေတာ့ ဝမ္းသာရ၏။ အမွန္က က်ေနာ္ ဒီကို ထြက္မလာခင္ကတည္းက ဒီေရာက္ရင္ ဆႏၵျပပြဲေတြ ဝင္ မႏႊဲဟု ရည္ရြယ္ရင္း ရွိခဲ့၏။ ဤသို႔ ရည္ရြယ္ရင္း ရွိသျဖင့္လည္း ဝင္ မပါခဲ့။ မပါသည္ေသာ္လည္း အျခားသူေတြ လုပ္ေနၾကတာကို မဆန္႔က်င္။ ကိုယ္တိုင္ ဝင္ မပါရသည္ကေတာ့ ၈၈ အေရးေတာ္ပံုႀကီးတြင္ ဘာ လိုခ်င္၊ ဘာ ျဖစ္ခ်င္ဆိုသည့္ က်ေနာ့္ဆႏၵေတြ အကုန္ ျပခဲ့ၿပီးၿပီ။ ဆိုေတာ့ က်ေနာ့္တြင္ ျပစရာ ဆႏၵ မရွိေတာ့သလို၊ ျပခ်င္သည့္ ဆႏၵလည္း က်ေနာ့္တြင္ မရွိေတာ့။

ရွစ္ေလးလံုး ႏွစ္ ၂၀ ပြဲက က်ေနာ့္အတြက္ေတာ့ အျမင္ဆန္းႏွင့္အေတြ႔အႀကံဳသစ္။ နယူးေယာ့ခ္ ျမန္မာသံရံုး ေရွ႕တြင္ လူစုၾကၿပီးေနာက္ ဦးေဆာင္စီစဥ္သူေတြက ျမန္မာသံရံုးတာဝန္ခံအား ေၾကညာခ်က္စာကို ေပးအပ္မည္ဆိုေတာ့ သက္ဆိုင္ရာတာဝန္ရွိသူက ထြက္ မယူ။ မယူသည့္အျပင္ အေဆာက္အဦးတံခါးကိုပါ ပိတ္လိုက္ေသး၏။ ထို႔ေၾကာင့္ စာကို သံရံုးစာတိုက္ပံုးထဲ ထည့္ၿပီးေနာက္ ေၾကြးေၾကာ္သံမ်ား တိုင္ၾက၊ ေျပာၾက ေဟာၾကၿပီးေနာက္ တရုတ္သံရံုးဘက္သို႔ ထြက္လာၾက၏။ တရုတ္သံရံုးႏွင့္ မလွမ္းမကမ္းေနရာတြင္ ဆႏၵျပၾကၿပီးေနာက္ ကုလသမဂၢအေဆာက္အဦေရွ႕က ဆႏၵျပမည့္ေနရာသို႔ ဆက္ ထြက္ၾက၏။ သတ္မွတ္ေနရာ မေရာက္ခင္ကေလးတြင္ လမ္းရွင္းရဲမ်ားက ရပ္ခိုင္းသျဖင့္ လူတန္း ရပ္သြား၏။ လွမ္းၾကည့္လိုက္ေတာ့ Free Tibet, Free Tibet, ဆိုသည့္ ေတာင္းဆိုသံမ်ား ဟိန္းဟိန္းထေနသည့္ လူတန္းႀကီး တတန္း။ ေထာင့္ငါးရာခန္႔ ရွိမည္ ထင္၏။ ဒလိုင္လားမားပံုေတာ္ကို ကိုင္ထားသူေတြလည္း ပါ၏။ အလံေတြ တလူလူ၊ လက္ကိုင္စပီကာေတြ တစာစာ၊ ေၾကြးေၾကာ္သံေတြ တိုင္ကာ ေဖါက္ကာႏွင့္ ဆႏၵျပေနသည့္ အေမရိကန္ေရာက္ တိဗက္မ်ားကို ျမင္လိုက္ရ၏။ တိဗက္ဝတ္စံုႏွင့္ တိဗက္လူမ်ိဳးကို အျပင္မွာ တခါမွ မျမင္ဖူးေသး။ ဤသူေတြကို တိဗက္ျပည္တြင္ျမင္လွ်င္ ဘယ္လို ေနမည္ မဆိုႏိုင္ေသာ္လည္း ဒီေနရာမွာ ေတြ႔လိုက္ရျခင္း၌ အျမင္ဆန္းေန၏။ စာနာစိတ္လည္း ျဖစ္မိျပန္၏။ လူတန္းခ်င္း ဆံုမိၿပီး ျဖတ္ၾကေတာ့ က်ေနာ့္ႏွဳတ္မွ Free Tibet ဟုု အလိုလို ထြက္သြား၏။ သူတို႔ဘက္ကလည္း Free Burma, Free Burma, ေတြ ျပန္ေအာ္ၿပီး အျပန္အလွန္ အားေပး ေၾကြးေၾကာ္ၾက၏။ လြတ္ေျမာက္ပါေစဟု အျပန္အလွန္ ဟစ္ေၾကြး ေတာင္းဆိုခဲ့ၾကသည့္ က်ေနာ္တို႔ႏိုင္ငံေရာ၊ သူတို႔တိုင္းျပည္ပါ အခုထက္တိုင္ ခါးေတာင္းက်ိဳက္ မျဖဳတ္ႏိုင္ၾကေသး။ လႈပ္ရွားမွဳမ်ားကေတာ့ ျပည္တြင္းျပည္ပ၌ တရံမလပ္ ရွိေနဆဲ။ ေၾကြးေၾကာ္ဆဲ။ ေတာင္းဆိုဆဲ။ တိုက္ပြဲဝင္ ဆဲ။ နယူးေယာ့ခ္ ရွစ္ေလးလံုး အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္အေၾကာင္း ေတြးေကာင္းဆဲ ဇနီးျဖစ္သူ၏ “မံမီ ျပခန္းဘက္ သြားရေအာင္” ဟု ဆိုသည့္အသံေၾကာင့္ စိတ္သည္ ပစၥဳပၺန္သို႔ ျပန္ေရာက္လာ၏။

အီဂ်စ္ျပည္ မံမီေတြ ျပခန္းအဝင္တြင္ “ဤျပခန္းတြင္ မံမီရုပ္အေလာင္းမ်ား ျပသထားျခင္းႏွင့္ အီဂ်စ္လူမ်ိဳးတို႔၏ ေသသည္၏ အျခားမဲ့၌ ယံုၾကည္မွဳဆိုင္ရာကိစၥမ်ားကိုသာ ျမင္ရမည္ျဖစ္သျဖင့္ ဤအရာမ်ားကို ၾကည့္ၿပီး ထိုလူမ်ိဳး၏ ယဥ္ေက်းမွဳႏွင့္ သမိုင္းေၾကာင္းတခုလံုးကို ဆံုးျဖတ္၍ မရႏိုင္ဆိုသည္ကို သတိျပဳပါရန္” ဆိုသည့္သေဘာ စာတမ္းတခု ကပ္ထား၏။ အီဂ်စ္ျပည္ဟု ေတြးလိုက္သည္ႏွင့္စိတ္တြင္ ေခတ္ေဟာင္းႏွင့္ ေခတ္သစ္အီဂ်စ္ျပည္၏ ပထဝီႏိုင္ငံေရးတြင္ အေရးပါမွဳ၊ ႏိုင္းလ္ျမစ္ဝွမ္းမွ ေတာ္လွန္ေရး၊ အန္နဝါ ဆဒတ္၊ စူးအက္တူးေျမာင္း၊ အာရပ္ အစၥေရးလ္စစ္ပြဲမ်ား၊ ေရနံလက္နက္ႏွင့္အေရွ႕အလယ္ပိုင္း ျပႆနာ စသည္တို႔ႏွင့္ ယက္ရွယ္ ဆက္ႏြယ္ေနသည့္ ပဋိပကၡမ်ားစြာတို႔ထက္ ပိရမစ္ႀကီးမ်ား၊ စဖင့္ရုပ္တုႀကီးမ်ား၊ ပိုင္းပရပ္စ္ ေပရြက္မ်ားေပၚက သေကၤတ အရုပ္စာ၊ ကလီရိုပါထရာ၊ ကၽြန္စနစ္ေအာက္က လြတ္ေျမာက္ေရးတိုက္ပြဲမ်ားႏွင့္ စပါတားကပ္စ္တို႔ကိုသာ စိတ္ထဲ တန္းကနဲ ေျပး ျမင္တတ္ၾကသည္ မဟုတ္လား။ ထို႔ေၾကာင့္ ဤစာတမ္းေလးကပ္ထားျခင္း ျဖစ္မည္ဟု အေတြး ေပၚမိ၏။ ျပခန္းထဲ၌ အီဂ်စ္ျပည္မွ ယူလာၿပီး ျပထားသည့္ မံမီရုပ္မ်ား။ တခ်ိဳ႕က အေလာင္းကို မံထားသည့္နဂိုေနအတိုင္း လက္ရာေျခရာ မပ်က္၊ အခ်ိဳ႕မွာ မ်က္ႏွာပိုင္းအျပင္ကာကို လွီးျဖတ္ ဖြင့္ထုတ္ၿပီး မ်က္ႏွာေနရာကေလးသာ ကြက္ကြက္ ေဖာ္လွ်က္၊ အခ်ိဳ႕က ေက်ာခင္းသာ ခ်န္ၿပီး ေရွ႕ပိုင္းတျခမ္းလံုး ဖြင့္လွ်က္ ျပထား၏။ ေလးႏွစ္သားအရြယ္ မံမီရုပ္အေလာင္း တခုကိုေတာ့ အျပင္သား အကာေတြ အကုန္ခြာထားၿပီး ဒီအတိုင္း ခ်ျပထား၏။ ကိုင္ၾကည့္လို႔ေတာ့ မရ။ သူ အသက္ရွင္စဥ္ကေတာ့ ဘယ္လို ပံုပန္းသ႑န္ရွိမည္ မဆိုတတ္။ ယခု ၾကည့္ရသည္ကေတာ့ အသားအေရရွိ အစိုဓါတ္တို႔ တစမက်န္ ေျခာက္ခမ္း ပုပ္ပြ ေဆြးေျမ့သြားၿပီးေနာက္ က်န္ေနခဲ့သည့္ အရိုးစု သက္သက္ႀကီးလိုလည္း မဟုတ္။ လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္ အေလာင္းေကာင္လိုလည္း မဟုတ္။ မဲတူးတူး မြဲေျခာက္ေျခာက္ႏွင့္မို႔ က်ေနာ့္စိတ္ထဲ ငါက်ည္းက်ပ္တိုက္ေျခာက္ေတြကို ျမင္ေန၏။ မဖြင့္ပဲထားသည့္ မံမီရုပ္မ်ား၏ အတြင္းပိုင္းကို ျဖတ္ရိုက္ထားသည့္ ဓါတ္မွန္ခ်ပ္ေတြကို မီးထိုးၿပီး ျပထားသည္လည္း ရွိ၏။ ရုပ္အေလာင္းမ်ားထည့္သည့္ ေက်ာက္သားဂူမ်ားလည္း ျမင္၏။ ပိရမစ္ႀကီးမ်ား၏ အတြင္းခန္း ဖြဲ႕စည္းမွဳေတြအတိုင္း တေထရာတည္း လုပ္ထားသည့္ေနရာသို႔ ဝင္ၾကည့္မိ၏။ လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္ေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာက ဂူသခ်ႎဳင္းႀကီးတခုထဲ ေရာက္သြားတာလိုလိုျဖစ္ကာ ေလွာင္အိုက္ မြန္းက်ပ္ သြား၏။ တေနရာမွာေတာ့ တခ်ိန္တုန္းက ပင္လယ္နီ သို႔မဟုတ္ ႏိုင္းလ္ျမစ္ႀကီးအတြင္း စံုခ်ည္ဆန္ခ်ီျဖင့္ တက္စံုရြက္စံု ဖြင့္ခဲ့မည္ျဖစ္သည့္ သစ္သားေလွႀကီးတစီး ခ်ျပထား၏။ ေလွႀကီးကား အေတာ္ပင္ ေဆြးေျမ့ေနေလၿပီ။ ပိုင္းပရပ္ ေပစာထုတ္မ်ား၊ ေက်ာက္ထြင္း တဖက္ေဖါင္းရုပ္ၾကြမ်ား၊ အရုပ္စာမ်ား၊ ေလးျမားလက္နက္မ်ား၊ ၾကာပြတ္ႀကီးမ်ား၊ သံလံုးတန္းလန္းႀကီးေတြႏွင့္သံေျခက်ဥ္းမ်ားလည္း ျမင္ရ၏။ တေနရာတြင္ သစ္သားဒလိမ့္တံုးႏွင့္ သစ္သား ဘီးမ်ား တပ္ထားသည့္ ပ်ဥ္ခ်ပ္ႀကီးေပၚတြင္ တင္ထားေသာ ေလးေထာင့္စပ္စပ္ ေက်ာက္တံုးႀကီး တတံုး။ လူ႔ခါးေစာင္းခန္႔ ျမင့္၏။ ေက်ာက္တံုးႀကီးပတ္လည္တြင္ ဧရာမႀကိဳးလံုးႀကီးေတြ ဆိုင္းကာ ေရွ႕ႏွင့္ေဘးဘက္တြင္ ဆြဲရန္ ႀကိဳးစရွည္ႀကီးက တန္းလန္း။ အေလးခ်ိန္ ဘယ္ေလာက္မွန္း မမွတ္မိေတာ့။ ေက်းကၽြန္ေတြက မိုင္ရာခ်ီအကြာ ေက်ာက္ေတာင္ႀကီးေတြဆီမွ ဤအရြယ္ေက်ာက္တံုးႀကီးေတြကို ျဖတ္ထုတ္ ဖဲ့ယူ၊ ဒလိမ့္တံုးေတြေပၚ တင္ၿပီး ေရွ႕က ဆြဲ၊ ေနာက္က တြန္းၿပီး သယ္ယူေပးခဲ့ၾကရ၏။ ကၽြန္ေခါင္းတို႔၏ ၾကာပြတ္သံ တရႊမ္းရႊမ္း၊ ေသြးစိမ္းလႊမ္း ဟက္တက္ကြဲ ေက်ာျပင္မ်ား၊ ေသေကာင္ေပါင္းလဲ အရိုးေပၚ အေရတင္ခႏၶာမ်ားႏွင့္ သူတို႔၏ဝိဉာဏ္ေတြက ထိုေက်ာက္တံုးႀကီးေတြမွာ အခုထက္တိုင္ ပူးကပ္ေနဆဲ။ နားထဲတြင္လည္း “တြန္းထား၊ ဆြဲထား” ဆိုၿပီး ညာသံေပး အခ်ီအခ် ေအာ္ဟစ္သံမ်ား ၾကားလာသလိုလို မ်က္ေစ့ေရွ႕မွ ေက်ာက္တံုးႀကီးပင္ နည္းနည္း ေရြ႕သြားသလိုလို ခံစားမိ၏။ ရွင္စဥ္ကလည္း အာဏာစက္ႏွင့္ ဓါးအထက္ ၿပိဳင္ဖို႔ ဤကၽြန္ေတြကိုပဲ စေတးခဲ့ၾက၏။ ေသလြန္ျပန္ေတာ့လည္း ဤကၽြန္ေတြ၏ အေသြးအသားႏွင့္ လုပ္အားကို ႏိုင္လိုမင္းထက္ လုယက္ကာ ဂူသခ်ႎဳင္း အႀကီး ၿပိဳင္ခဲ့ၾက၏။ သခႎ်ဳင္းႀကီးေလ၊ ဂုဏ္ႀကီးေလေခတ္က အဖိႏွိပ္ခံျပည္သူတို႔၏ သနားစဖြယ္ ငိုေၾကြးသံမ်ား၊ မခ်ိတင္ကဲ မ်က္ရည္စမ်ား၊ နာက်ည္း အံႀကိတ္ တက္ေခါက္သံမ်ား၊ ေတာ္လွန္ပုန္ကန္မွဳမ်ားႏွင့္ တန္ျပန္ ရက္စက္ ၿဖိဳခြဲ ႏွိပ္ကြပ္မွဳမ်ားကို စိတ္မ်က္ေစ့တြင္ ျမင္ ျပန္၏။ တရုတ္ျပည္မွ မဟာတံတိုင္းႀကီး၏ အုတ္အခ်ပ္တိုင္း အုပ္အခ်ပ္တိုင္းတြင္လည္း ဤႏွယ္ အနိ႒ာရံုမ်ား ျပြမ္းေနမည္ ျဖစ္၏။ ကမၻာ့အံ့ဘြယ္ေတြဆိုၿပီး ၾကည့္ရွဳ ရင္သပ္ေနၾကသည့္ ဤအရာတို႔သည္ ေရွးက အဖိႏွိပ္ခံလူတို႔၏ အသက္ေသြးေခၽြးႏွင့္ အသားဆိုင္အသားစ အစုအပံုႀကီးေတြမွန္း ခံစား နားလည္ေပးႏိုင္ၾကရင္ ေကာင္းမွာပဲဟု ေတြးမိျပန္ေသး၏။

မံမီေတြျပခန္းက ထြက္ၿပီး အေပၚထပ္ တက္ၾကည့္ရင္း တေနရာ၌ လည္ပင္းတြင္ ေၾကးဝါကြင္းေတြ စြပ္လွ်က္ ေၾကးသြန္း ပေဒါင္အမ်ိဳးသမီး ကိုယ္တပိုင္းပံု ရုပ္တုတခုကိုလည္း ျမင္၏။ အနားတိုးၿပီး ရုပ္တုေအာက္ေျခက စာေတြ ဖတ္ေနတုန္း ေနာက္မွ “မင္းက ဗမာလား” ဟု အဂၤလိပ္လို ေမးသံၾကားသျဖင့္ လွည့္ၿပီး “ဟုတ္တယ္” ဟု ဆိုေတာ့ “ငါ မင္းတို႔တိုင္းျပည္ကို ေရာက္ဖူးတယ္၊ ဒီ လူမ်ိဳးစုေတြရွိတဲ့ေဒသကိုေတာ့ မေရာက္ခဲ့ဖူး၊ ဒါေပမယ့္ ထိုင္းႏိုင္ငံမွာေတာ့ သူတို႔ေနတဲ့ရြာေတြမွာ သူတို႔ကိုျပၿပီး ကမၻာလွည့္ခရီးသည္ေတြဆီက ပိုက္ဆံရွာတဲ့လုပ္ငန္းကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ အလုပ္ျဖစ္ေနတာပဲ ကြ၊ ငါေတာင္ သြားၾကည့္ၿပီး ဓါတ္ပံုေတြ ရိုက္ယူလာခဲ့ေသးတယ္၊ ဒို႔ဆီက ရက္အင္ဒီယန္းေတြနဲ႔ သူတို႔ရြာေတြလို ေပါ့ကြာ” ဟုဆိုေတာ့ က်ေနာ့္စိတ္ထဲ ေထာင္းကနဲ တခ်က္ ျဖစ္လိုက္မိျပန္၏။ ဘာကို ျဖစ္လာလဲ၊ ဘာေၾကာင့္လဲ၊ ဘယ္သူ႕ကိုလဲ။ က်ေနာ္ သူ႕ကိုေတာ့ ဘာမွ ျပန္မေျပာ ျဖစ္။ စိတ္ထဲ အေတြးတို႔ သီတန္း စုဖြဲ႕လာျပန္၏။

(ဆက္ပါဦးမယ္)

မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ

မတ္လ ၂၀ ရက္၊ ၂၀၁၂။
20120324 Myo Myint Cho

ဗဟုသုတ - Made in China Willis Tower ၊ ေလလံုးထြားတဲ့ၿမိဳ႕ႏွင့္ မံမီရုပ္ေတြ ေနတဲ့ အရပ္ မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ - Mar 24 2012 07:52 AM EST
သတင္းမာတိကာ
ကဗ်ာ မာတိကာ
အႏုပညာသတင္း မာတိကာ
မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ ရဲ့ ေဆာင္းပါးမ်ား
သတင္းစာမ်က္ႏွာမ်ား ၊ စာေပ ဂီတ အႏုပညာ စာမ်က္ႏွာ ၊ ျမန္မာအသိုင္းအ၀ိုင္းစာမ်က္ႏွာ ၊ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား
ရန္ကုန္ မိုးေလ၀သ (Rangoon Weather Forecast)Find more about Weather in Rangoon, BM
Click for weather forecast
1 US Dollar = 822 Kyats
အေမရိကန္ ၁ ေဒၚလာ = ျမန္မာေငြ ၈၂၂ က်ပ္
May 3, 2012
since December 12, 2005